Šteta od oluje: kada osiguranje plaća?

Odletjeli krovovi, iščupana stabla, oštećena vozila – sezona oluja, sada je, nažalost, sve češća pojava. Orkanski udari od oko 120 km/h više nisu neuobičajeni i ponekad dovode do ozbiljnih nesreća – često čak i smrtonosnih.

Ali što se događa nakon oluje? Šteta koju prouzroči takvo nevrijeme često zna biti milijunska i ne može se financirati iz vlastitog džepa. Zbog toga je još važnije imati odgovarajuće osiguranje za svoju kuću, stan i vozilo. Koju štetu plaća osiguranje? I što učiniti u slučaju oštećenja?

Šteta od oluje na i u kući

Šteta na vašem domu pokrivena je takozvanim osiguranjem od prirodnih nepogoda, koje je uključeno u osiguranje vašeg doma. Pa ako oluja podigne krov ili otrgnuta grana padne na fasadu, osiguranje će pokriti troškove. Osiguranje kućanstva, koje uključuje i rizik od prirodnih nepogoda, pokriva svaku naknadnu štetu nastalu na sadržaju stana ili kućanskim stvarima. Oštećenja na vanjskim objektima, kao što su vrtni namještaj ili pomični roštilji, također će se sanirati. Usput, ako zbog oluje popucaju prozori, ugovaratelji Extra ili Max paketa u sklopu pokrića „Lom stakla“ imaju pokriveno i ovo oštećenje.

Savjet stručnjaka

„Opseg pokrića razlikuje se od pružatelja usluga do pružatelja usluga. Koje su specifične stavke uključene, možete pronaći u odgovarajućim uvjetima osiguranja.“

Savjet: Allianzovi korisnici mogu pristupiti svim pojedinostima o vlastitim ugovorima o osiguranju u bilo kojem trenutku na Allianzovu korisničkom portalu „Moj Allianz“.

Šteta na vozilu od oluje

Osiguranje od automobilske odgovornosti nije dovoljno u slučaju štete od prirodnih nepogoda. Vozila su pokrivena samo ugovorenim pokrićem “prirodne nepogode” u djelomičnom kasko-osiguranju ili ugovaranjem punog kasko-osiguranja. Primjerice, ako na vaše parkirano vozilo padne drvo ili crijep koje je iščupalo nevrijeme, šteta će biti nadoknađena. Ovdje može doći u obzir pitanje odgovornosti: ako se može dokazati da je drvo bilo trulo ili da je kuća bila trošna prije oluje, vlasnik je odgovoran.

Kasko-osiguranje pokriva vaše vozilo od različitih ugovorenih rizika, ovisno je li riječ o djelomičnom ili punom kasko-osiguranju.

Što učiniti u slučaju štete?

✓ Kako biste izbjegli rizik od posljedične štete, hitne popravke možete obaviti sami. Troškove ovog privremenog popravka također će pokriti osiguranje.

✓ Važno je prethodno odgovarajuće dokumentirati štetu (po mogućnosti fotografijama). To znači da čak i ako ste već sami izvršili popravak, još uvijek možete vidjeti kakvu je štetu prouzročilo nevrijeme.

✓ Zahtjev se može prijaviti online na našoj mrežnoj stranici ili na Allianzovoj telefonskoj liniji 072 100 001 gdje ćemo tijekom telefonskog poziva razjasniti daljnji postupak. U akutnim slučajevima Allianz također šalje procjenitelje za štete koji putuju u pogođena područja i procjenjuju štetu na licu mjesta te ju rješavaju na licu mjesta.